FOR TIPS, gUIDES & TUTORIALS

subscribe to our Youtube

GO TO YOUTUBE

14455 questions

17168 answers

28195 comments

0 members

We are migrating to our new platform at https://community.teltonika.lt. Moving forward, you can continue discussions on this new platform. This current platform will be temporarily maintained for reference purposes.
0 votes
346 views 1 comments
by anonymous

Bonjour, pour mon projet j'essaie d'utiliser une carte SIM M2M avec mon Routeur RUT955, La carte SIM est activée selon son fournisseur alors que sur mon Routeur j'arrive pas a se connecter au réseau, même si des fois elle capte du réseau ça reste impossible de se connecter à internet. Quelle est la solution svp? Est-ce qu'il y a une configuration à faire pour les cartes SIM de type M2M?

merci par avance.

1 Answer

0 votes
by anonymous

Hello,

Are you using a correct APN or have you tried to set APN manually? This can be done in the WebUI by navigating to Network -> Interfaces and editing mobile interface settings?

Does the M2M card has access to 2G, 3G, 4G networks and in not limited to, NB - IOT or LTE CAT - M1?

Does your ISP have network coverage in your area?

It would be helpful, if you could provide a troubleshoot file. Please, replicate the issue, then access router's WebUI, go to System -> Administration > Troubleshoot section and download troubleshoot file from there.

Best regards,

by anonymous
1- Oui j'utilise l'APN qui m'a été donné par le fournisseur de la carte SIM (sfrglobal)

2- Oui la carte SIM a accès aux réseaux en Roaming

3- Oui j'ai une bonne couverture réseau, quand j'utilise une carte SIM classique ( voix et appels) du même opérateur je capte très bien.

4- Je vous enverrez le fichier de dépannage en email privé.

Merci pour votre aide.

Cordialement.