FOR TIPS, gUIDES & TUTORIALS

subscribe to our Youtube

GO TO YOUTUBE

14455 questions

17168 answers

28195 comments

0 members

We are migrating to our new platform at https://community.teltonika.lt. Moving forward, you can continue discussions on this new platform. This current platform will be temporarily maintained for reference purposes.
0 votes
713 views 1 comments
by anonymous
Hi All,

Genuinely curious - If you use it, what purpose do you use bluetooth for on your RUTX series routers ?

I know it can be used for low throughput networking from bluetooth only devices, but I would be interested
to learn whether there is a "killer app" or other "purpose" that made you buy a RUTX series "because its got
bluetooth for xxxxxxx"

This is a question driven by one person's technical curiosity  - no phishing / "big data" / hacking / other maliciousness involved.

It just seems rather "niche" in a mobile router when compared to things like the analogue input function  (which was sadly dropped)

Regards

BB
by anonymous
Bonjour.

Je suis tout nouveau ici et encore plus nouveau dans les domaines des télécomunications. En plus mes neuronnes vielles de pus de 60 ans ont de l peine avec ces nouvelles technologies.

Mais comme on dit, qui n'essaie rien n'a rien.

J'habite sur un bateau et j'ai fait l'aquisitin d'un RUTX11 pour améliorer la communication. Les réseaux en France sont souvent mauvais. J'aurais d'autres questions, mais celle-ci me tient à coeur.

J'ai plusieurs appareils VICTRON qui communiquent pas Bluetooth. (Batterie-sense, Smart Solar)

Me serait-il possible de récolter les données de ces capteurs ?

Merci pour votre réponse.

3 Answers

0 votes
by anonymous

Hello,

Our RUTX series Bluetooth feature is used with these sensors: https://teltonika-networks.com/products/accessories/bluetooth-sensors/

Customers find it useful to gather data from sensors linked above and send data to their servers or applications for monitoring purposes.

Regards.

+1 vote
by anonymous
I would love to read any available Bluetooth data in a vehicle (OBD2 data or photovoltaic production from a photovoltaic controller). To read the data with RUTX via Bluetooth and to send it via MQTT, would be great.

Steffen
0 votes
by anonymous
Salut Dominique,

J'ai aussi des appraeils VICTRON (Orion et autres)

Et d'un point de vue matériel, il n'y a pas de raison "physique" pour laquelle les 2 appareils ne
peuvent pas communiquer, mais il n'y a pas de logiciel dans le X11 (a ma connaissance)
qui "parle Victron" et donc je regrette que la reponse a ce moment soit "Non"

A moins bien sûr que quelqu'un sache le contraire?  comme un plugin OPENWRT peut etre?

salutations

BB